Blått

Det eviga blå... är så trött på blått! Alltid när man får något till zackarias är det blått..suck! Inte för att jag inte uppskattar alla dessa presenter men bara för att det är en pojk blir det blått och gärna med bilar,tåg och liknade...suck! Sätter inte på zack kläder med tåg eller bilar jag tycker verkligen inte det är snyggt och varför? Som om zackarias har ett intresse för bilar? Nä jag gillar färg på zackarias! Han är jätte fin i orange,rött,turkås,gult,lila,rosa och också blått men allt behöver inte vara blått! Åhlens har super fina kläder så där handlar jag ofta och cubus har lite andra färger än blått. Hm har nästan bara blått tuvärr :/
 
Lite samma sak i barnrumet får ofta pojk möbler...är så trött på detta genus samhålle kan inte bara barn ha barnkläder? I alla färger? Kan tänka mig att ni med tjejer känner samma fast med rosa.
 
Kommer få en tripp trapp stol till zackarias i julklapp av mamma och pappa. Åkte och titta och snyggast var denna så den får det bli :D
 
Lånad från google





Men ja vad irriterande det är! Nu har vi inte fått så mycket grejer än men t.ex. mamma var besviken när vi glömde fråga om kön på ultraljudet för att de ska veta vad för sorts kläder de skulle köpa..... suck. Det är faktiskt det positiva med att inte veta kön, de runt omkring oss blir så illa tvungna att avstå från det mest könsstereotypa. Win win!

Ps. Ser fram emot att använda både den rosa och blå nappflaskan till vem det än är som kommer ut ur magen! :-)

Svar: Precis ^^ Haha ja vi hade alla färger till z :D
Amanda Anshelm

2013-11-05 » 14:40:41

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback