Ett rörigt inlägg...

Tack för alla svar! Alltid lika spännade hur andra tänker :)
 
Innan jag fick zackarias ville jag gärna ha många barn men efter en ganska hårt graviditet så förstår både jag och linus att de blir nog bara 2 barn kanske 3 om de blir en sladdis och kroppen får vila imellan ^^  Jag hade nog gärna börjat försöka få ett till barn nästa höst men eftersom linus börjar plugga nu och jag också ska tillbaka i höst för att skriva min c-uppsatts så måste vi vänta. vill gärna ha jobbat lite så jag får 80% av lönen och inte minimum som jag får nu. Ibland längtar jag massor efter att få ett till barn men samtidigt så är det ju full rulle som det är. Tanken på en till "zackarias" fast en ny liten person är magisk. Att få se zackarias bli storebror så häftigt! Zackarias utvecklas massor nu och allt går sååå snabbt! Nu i februari ska vi söka förskoleplats! Min älskade pojk! Tänk att få älska 2!
 
Min svärmor brukar att jag är en splittrad själ och de stämmer nog. Jag vill ofta allt och säger ofta emot mig själv. Många blir sura och säger hur ska du har det egentligen si eller så? Jag ändrar mig stup i kvarten men de är bara min personlighet. Linus kan bli galen ^^ Så i morgon vill jag nog inte ha fler barn alls ;)
 
En annan sak nu när tiden går så snabbt så börjar jag inse att jag snart ska gå tillbaka till skolan! Känns som jag tappat allt sen jag slutade i somras! Hur ska jag kunna sätta mig och skriva en c- uppsatts!! Min tanke är att börja lite smått nu när linus blir mer hemma så att de inte blir lika mycket jobb i höst. Jag tror dock jag tappat min skrivförmåga! Har skrivit så mycket på bloggen och i fbgruppen där språket är allt annat än bra! (är en riktig slarvgris) och nu ska jag gå tillbaka till att skriva akademisk! Hur ska de gå?
 
Blir hoppigt inlägg idag men kom på när jag skrev om skolan att jag på senste tänkt mycket på min dyslexi. Jag hade väldiga problem i skolan på grund av min dyslexi och fick inte min diagnos förens i gymnasiet då tester visade att jag hade svår dyslexi. Jag gick hela min skoltid och trodde jag var dum i huvudet. Varför kunde jag inte stava eller läsa? Blev ofta retad när jag skulle läsa högt och vid fler tillfällen tog någon annan över då det gick för långsamt för mig att läsa. Hur mycket jag än försökte så hoppade bokstäverna runt i en enda röra. Linus driver ofta med min dyslexi och med åren jag jag lärt mig att inte skämmas även om jag hatar när folk rättar mig! Det jag kan bekymra mig för idag är att zackarias ska få dyslexi, min oro är att han ska tappa självkänslan och självförtoendet, bli retad och rättad. Att bli dumförklarad som jag så många gånger blivit. Jag hoppas innerligt att han inte ärver min dyslexi....
 
 





Men man märker det inte när du skriver!

Svar: Tack <3
Amanda Anshelm

2014-01-08 » 16:24:13

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback