Facebook

I går så skrev en tjej i min mammagrupp något riktigt sorgligt. Hon tog en bild av sin 4 åriga son och då säger han - mamma du lägger inte upp den på facebook va? De prata om de och hon tog bort de bilder han inte godkände. En 4 åring kan man ju fråga, får jag lägga upp den här? Men små barn? Zackarias kan ju inte säga ifrån. Nu vill jag inte heller dölja zackarias eller aldrig visa en bild på honom men kanske inte 1000- tals. Jag har ju trotts allt facebook,instagram och bloggen där nästan alla bilder är på zackarias. Så har bestämt mig att dra ner på bilderna. Vissa mer på vad vi gör och på mig själv än honom. Men klart en och annna bild kommer upp men kanske inte dagligen och i den mängd sen innan. 
 
Linus och jag har också raderat fb från våra telefoner så att man bara går in via datorn när man har tid. 





Du är så klok Amanda! Jag känner mest att jag vill ha (och låta barnet ha) något privatliv – samtidigt som jag vill kunna dokumentera allt - gärna smidigt från mobilen när jag får tid över. Så jag planerar att skaffa en mailadress enbart till barnet. Då kan både jag, familj och vänner mejla både bilder, tankar och berättelser. Allt blir dokumenterat och smidigt går det, helt gratis och utan att klasskamrater från högstadiet eller någon barndomsgranne jag aldrig pratar med behöver veta något om mitt barn – jag och barnet får liksom ha vårt privatliv i behåll. Och när barnet blir tillräckligt stort för att uppskatta det har de en grym tidskapsel att bläddra igenom. Jag tror stenhårt på den idén. :) Förresten dags att ta en fika någon dag. Vi får jaga ifatt Linda så fort hon har landat på svensk mark igen! Kramar Fia

Svar: Låter som en bra ide!! Vill gärna ha dom mailen! Fika är ett måste!
Amanda Anshelm

2014-01-29 » 09:13:35

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback