Namn

De här med namn är lite spännande! Förut tyckte jag att de var jobbigt för de fanns inget jag gillade.Nu står vi  mer eller mindre mellan  3 namn, zack har tydligt valt ett för säger man ett av de andra så rättar han och blir sur haha ^^ Men eftersom de ändras konstant så håller vi det hemligt så länge ^^ De blir ingen sirius i alla fall, de kändes inte alls passade efter ett tag och nu efter 3d så kändes de som de stod mellan 2 andra namn vilket ett av dessa vägrar linus. :/ Jaja vi får ta zacks förslag tror jag men de börjar bli ganska vanligt vilket är synd och vet flera barn som kommer få det namneti år men samtidigt kan man inte tänka på det:p .





Ja, det är så himla svårt det där med namn. Det ska ju verkligen kännas rätt också. Och man känner ett stort ansvar att välja rätt namn till ens barn eftersom att de ska ha det för resten av livet sedan. Jag är nyfiken på vad det är för namn ni klurar på men den som väntar på något gott ;)

Vi funderar också här hemma. Jag tycker som sagt att det är svårt. Vi har snöat in oss på ett namn som vi båda gillar, så antagligen blir det det, men samtidigt så vill jag inte riktigt känna mig låst i det namnet heller. Jag hade nog helst velat ha en 2-3 namn som jag kunde välja mellan sedan när jag får se henne då hon kommer ut. Men jag vet inte... Om vi kommer på något namn som vi gillar så brukar det alltid sluta med att vi ändå bara säger... "nä, men det är inte lika fint som ***." hehe!!

Jag hoppas att ni kommer fram till något som ni båda gillar och som ni känner er nöjda med. Jag håller med dig om att det kanske är lite tråkigt att välja ett namn precis som "alla andra" men samtidigt, är det det namnet man gillar bäst så ska det inte spela något roll. Hade vi fått en lillebror istället för en lillasyster så hade vårt namnförslag den här gången inte heller varit så himla exotiskt, men det var det vi gillade bäst och det som passade bäst till storebrors namn.

2015-04-23 » 22:02:28
» Lin

Namnet Lukas är ju inte direkt originellt idag men måste man alltid vara originell?
Det är som ovan skrev, att gillar man ett namn så gör man och då spelar det ju ingen roll om det är ovanligt eller vanligt!
Dessutom KAN ju lillkillen ändra namnet när han blir större ifall han inte tycker det passar ;)

2015-04-24 » 19:41:58

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback