Rocka sockorna!

Idag är det internationella downs symdrom dagen! Som många av er vet så har zackarias kusin downs så denna dag betyder lite extra för oss i familjen. 
 
En annan sak jag inte skrivit ut är också att de här med förstorade njurbäcken är en liten markör för downs det plus att vi har det i släkten ökar chansen för att lille man har downs. Nu fick vi goda sifror på kub men det är bara en sannolikhet. Vi prata om de hemma om att visa med vår problemtik blir erbjudna fostervatten prov. Jag fråga linus om vi skulle göra det. Han titta på mig och sa vad skulle du vilja göra om de visar att vår har downs då? Skulle du vilja göra abort då? Nej de är ju klart nä det skulle vi aldrig så vi kom fram till att de inte spelar någon roll för slutet skulle bli detsamma. 
 





När vi väntade Lilly gjorde vi moderkaksprov. Inte för att vi ville göra abort om det var något fel. Nej nej nej.

Vi var väldigt överens om att vi ville veta VAD som var fel. att få ett barn med speciella behov är stort och speciellt. Vi ville vara förberedda så mycket vi bara kunde på att ta emot vårt barn på bästa sätt.

Nu hoppas jag givetvis att ert barn är friskt. Men skulle det vara så att lille plutt har Downs så fixar ni det också. nu vet ni att risken finns så ni har ju chans och möjlighet att läsa på och förbereda er. Jag är glad att ni välkomnar barnet oavsett vem han är <3

2015-03-20 » 22:50:43

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback