Storebror

Funderar ofta över hur zackarias kommer bli som storebror. Han är otroligt omtänksam och varsam och så fort han gör fel och jag säger så får man inte göra på blir mamma/pappa/katt/kompis ledsen så klappar han försiktigt förlåt. Han har varit väldigt mammig och är väldigt beskyddade över mig men så länge han känner sig delaktig tror jag inte de blir några problem :) Redan nu älskar han magen och klappa/pussar och gosar ofta med magen :) Min fina stora kille, som jag älskar dig. Ibland har jag svårt att tänka mig att jag ska kunna älska någon lika mycket. Även om jag vet att jag kommer det är det svårt att föreställa sig. Ibland blir jag bara så otroligt blödig och tårögd av att titta på honom <3 
0
 





» sara

vänta du bara! 😜
Nej då , det kommer säkert gå bra. Det kommer komma dagar som är värre än andra ( hade den sämsta ever idag) och sen kommer det dagar när allt bara går så himla bra. Det är ju lite konstigt om han inte reagerar alls, han har ju haft er helt själv och snart kommer en nykomling som han ska dela med. Det är tufft för vem som helst!

Svar:
Amanda Anshelm

2015-03-16 » 21:31:00

Åh vad söt han är lille Zack. Älskar hans gula jacka. Har länge tänkt köpa en gul fleece från PoP till Mio, vi får väl se om jag kan hitta någon fin begagnad nu till våren :)

Jag har också tänkt mycket på det här hur M ska reagera när lillasyster kommer. Än så länge förstår han ingenting. Han kan inte ens säga bebis än och han vet inte vad det är heller för när jag säger bebis så pekar han aldrig mot bebisar eller liknande. Kanske måste läsa lite mer böcker och prata om bebisar, hmm! Ibland kan han klappa (slå?) lite på magen och skratta. Jag tror mest att han tycker att det är kul för att det är lite som en trumma. Men jag hoppas att han ska vara go och försiktig när hon väl är här. Jag tycker han brukar vara snäll och försiktig mot andra han träffar så jag hoppas han fortsätter vara det.

Jag vet att jag kommer älska båda barnen lika mycket, kanske på olika sätt? jag vet inte riktigt. Men jag hoppas ändå att ingen av mina barn ska känna sig mindre älskad eller mindre uppmärksammad. Extra viktigt blir det ju såklart att ägna Mio mer tid i början innan lilllasyster kommit in ordentligt i familjen och blivit lite äldre. Jag tror och hoppas att det löser sig. Skulle vara fruktansvärt om det inte fungerar smidigt mellan barnen.

2015-03-16 » 21:45:04

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback