2 pojkar

Ofta får jag den dumma kommentaren, jaha hur känns de att få två pojkar? Frågan ställs inte med någon glädje precis utan snarare som de förväntar sig ett svar som : jag är skit besviken! Jag vill ju ha en flicka. Jag brukar bara säga de känns bra. Tror de endas är en eller två som sagt gud va kul med en lillebror!  Eller ett barn överhuvudtaget!  Alltså kan förstå att folk önskar sig de ena  eller de andra men varför ta förgivet att alla gör det :/ blev riktigt ledsen ut när min mamma med bekymrad min fråga hur känns de att det blev två pojkar? Ja va ska man svara? Visst kan man ha haft olika tankar på olika framtider med olika barn men när de väl kom till att de nu blir två pojkar känner jag bara förväntansfullhet, kärlek, spänning! Ingen ångest eller sorg över att det inte blev en av varje som verkar anses som den optemala drömmen. Jag tror på att man får de barn som är menat att man ska få och att de alltid kommer med kärlek, lärdom och utmaningar :) 

Zackarias gjorde mig hel, det var som jag inte förstod innan att jag inte var helt lycklig men när han kom fyllde han något som innan var tomt. Jag undrar vad detta barn kommer med för lärdom. Jag tror helt klart zackarias kom med att lära mig leva i nuet, uppskatta det man har och älska fullkomligt villkorslöst. Han kom också med utmaningen att lära sig hantera sina rädslor och leva med att livet är skört.





förstår att det känns tråkigt. För mig är det likadant, jag önskade mig ett barn och inte ett kön. Omgivningen är överlyckliga och frågar uppspelt hur det känns att få en flicka nu när vi redan har en kille. Det känns bra såklart, men det hade det gjort med en pojke också. :) ändå tvivlar folk på att jag hade varit glad för en pojke också och svarar i stil med "ja men vad kul med en flicka ändå..."

Svar: ja de är konstigt de där, många sa innan vi fick reda på att de va en pojk, hoppas de är en flicka nu när ni redan har en pojk. Sen sa typ ingen grattis när de fick reda på att de va en pojk utan mer jaha okej.
Amanda Anshelm

2015-04-16 » 20:46:25

Åh va fint skrivet! Och så sant! Det där sista du skrev kändes som det träffade rätt :)

Självklart är det jättekul att du ska få två pojkar och det hade varit lika roligt om det blivit något annat!
De fantastiska med ens barn sitter ju inte i könet.
Dessutom kan man lika gärna klä upp sin pojke i "flickkläder" om det är där skon klämmer. Min pöjk kommer få de finaste klänningarna <3 Det är bara ens egna fördomar som sätter gränser! Andra ska iaf skita i vad jag gör !

2015-04-16 » 20:48:55

I mitt fall ville jag GÄRNA ha en pojke till av olika anledningar och blev nog lite besviken för en sekund när vi fick veta att det var en flicka. Men bara en sekund... Sedan kändes det roligt med en av varje.

Ett barn är ju ett barn och jag tror precis som du att man får de barn man ska ha oavsett kön osv.

Jag tycker alla kommentarer om det här med pojke/flicka som man kan få är SÅ dumma och onödiga. Vet att min pappa sa "nä, men kan det verkligen vara så att ni har sån tur så ni prickar rätt på första försöket" eller något i den stilen. Då kände jag mig faktiskt lite arg. För mig var det aldrig en självklarhet att någonsin få uppleva barn av båda könen så det kändes precis som att om vi bara fått pojkar så skulle de inte varit lika omtyckta eller om vi fått flera pojkar och tillslut en tjej så skulle vi vara nöjda.

Nääää, vi kommer skaffa fler barn för att vi älskar barn och vill ha en stor familj. Det blir spännande att se vad det blir för sorter och jag kunde nog inte bry mig mindre om det blir pojkar/flickor eller lite blandat. Vår son är det bästa vi har och jag kan inte tänka mig annat än att hans lillasyster blir precis lika perfekt och underbar.

Svar: Instämmer helt i vad du skriver, hade säkerligen blivit galen på kommentarer som man kan få om man får en av varje. :) Känns otroligt respektlöst för de som inte kan få barn eller som får barn som är svårt sjuka. Att få barn är verkligen inte en självklarthet, min man har 3 bröder och hans mamma fick höra massa tråkiga kommentarer om att de klart ni måste ha en fjärde så ni får en flicka, :/men ut kom min man ^^
Amanda Anshelm

2015-04-16 » 22:14:33
» Lin

Vilken klok människa du är! :) ❤️

2015-04-17 » 15:27:45

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback