Införskaffa

Tycker det är ganska mycket vi saknar trotts vi har från zack, vi kommer köpa lite i taget. Vad vi behöver! 

Vagn - ×
Kläder -×
Filtar -×

Skötväska
Sovpöl
Pandakudde
Spjällsängsskydd
Nappar
Nappflaskor
Ikea barnstol
Blöjor
Vill gärna amma denna gång så bröstpump





Visst är det konstigt. Man tror att man har i princip allt redan men sedan inser man att det fattas massa saker. Vissa saker är väl kanske mer "vill ha" än "måste ha" såklart. Men jag har kommit på en lång lista med saker som jag insåg när Mio var liten att vi saknade. Men jag brydde mig inte om det då utan sa att det får bli till nästa barn.

Vi vill också ha en liten pandakudde den här gången. Det hade vi aldrig till Mio, men jag tror det kan vara käckt. Sedan vill jag ha en ny bärsjal. Inget fel så på den vi redan har men den är rätt tjock och varm. Mio var ofta blöt av svett när han suttit i den som liten bebis. Nu känner jag att vi definitivt behöver en svalare eftersom bebisen föds på sommaren :)

osv osv.

Jag undrar lite över det här med amningen. Minns inte riktigt om du ammade Zack lite eller ingenting alls och vad orsaken var? Hoppas i alla fall att du får som du vill den här gången. Det kan ju vara lite trixigt och jobbigt de första veckorna men så värt det att kämpa på. Billigt och framförallt vansinnigt smidigt att alltid ha tillgång till perfekt tempererad mat 6 månader framöver ;)

Svar: Haha precis så är det för oss också :) Hade inget babynest men saknade de massa så blir en sovpöl från ng denna gång :) zackarias har fortfarande platt och snett bakhuvud vilket de hade massa koll på bvc så nu vill vi gärna undervika det om vi kan.
Angånde amningen så var det så rörigt när zacksson kom, jag mådde psykiskt urdåligt och blev snittad tidigare, när han kom ut var han ju liten och vägde 2690 g och blev tillmatad med kopp var 3de timme. Hade med hans blodsocker att göra. Han var vrålhungig, jag var psykiskt utmattad och bara grät hela tiden. När han sen blev frustrerad och krånglade med höger bröst så tog orken slut. Ammade i 10 dagar så de var ju inte mycket. Jag hoppas att jag har bättre förutsättningar denna gång i hur jag mår och min erfarenhet med zackarias :) Så hoppas de fungerar denna gång men gör det inte det så är det som det är ^^
Amanda Anshelm

2015-03-15 » 19:42:47

Jag förstår att ni vill undvika det där med platt bakhuvud. Är det något som är ett problem idag eller är det mer en "skönhetsgrej"? Vi hade väl aldrig riktigt problem med platt huvud men jag tänkte å andra sidan på det mycket. Hade honom nästan alltid på mage i mitt knä eller famn på dagarna för att avlasta huvudet. Den här gången kommer jag ju inte kunna sitta med bebisen 24/7 som jag kunde med Mio så det kan nog vara bra med en kudde som hjälper till lite :)

Som sagt, hoppas det går bra med amningen den här gången. Jag kan förstår att det blev mycket med snittet, att han var liten och att du mådde dåligt. Jag tyckte själv att amningen var hemsk de första två veckorna. Jag grät nästan varje gång jag skulle amma och även när jag visste att jag snart skulle behöva amma igen. Usch. Allt gjorde bara så vansinnigt ont. Men jag hade bestämt mig för att jag verkligen ville och jag tog hjälp av en amningsnapp någon vecka för att minska påfrestningarna på bröstvårtorna. Det var psykiskt skönt för mig att känna att jag kunde göra något som hjälpte lite. Efter två veckor gjorde det bara ont när han sög tag och efter en månad var brösten totalt bortdomnade, haha. Nej, men då kändes det inte alls. Efter det var det bara ljuvligt.

Men skulle det inte gå för dig den här gången heller så vet du ju att det finns bra ersättning att ge :) Man får göra det som fungerar helt enkelt. Kram

Svar: jag hoppas verkligen jag kan få både en förlossning och en bra amning denna gång :) nä de där med platthuvud har inte påverkat honom men de kunde de om de blev för mycket snett. Kan tydligligen påverka ansiktsformen. :) Men när de finns panda kudde varför inte testa :)
Amanda Anshelm

2015-03-16 » 22:00:54

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback