onsdag

Känner mig som en zombie! Jobbar, äter, sover och så om och om igen! Känner att jag är en dålig mamma som inte orkar och känner att jag är en dålig vän som är så dålig på att höra av mig. Finns så många jag saknar som jag vill prata med, som jag vill se i ögonen över en kopp te. Sov dåligt i natt tänker för mycket liksom. Jobbet får mig att inte tänka vilket är skönt, är rädd att bli sjukskriven på 100%. Jag behöver jobbet för att inte kolapsa psykiskt men kroppen sviker mig vilket känna blää! Idag har fogarn och jumskarna gjort ont. Är svullen i hela musen och känns som den ska vändas ut och in när jag är på toa. Vet inte om de är trycket eller typ framfall!! Är helt öm. Måste fråga bm. Hoppas hon kan fixa en läkartid snarast så jag inte jobbar 100 % för är helt slut när jag kommer hem! 





Du. Ville bara säga att du inte måste vänta på läkartid via bm om du inte vill. Du kan bara gå till vanlig vårdcentral också. Men om du absolut vill gå till mvcs läkare så föreslår jag att du ringer din bm imorgon och säger att du vill ha en tid snarast så ska de nog kunna fixa det fort.

Den andra jag tänkte på var det här med sjukskrivningen. Jag förstår att du kanske inte känner att det är så himla roligt att vara sjukskriven 100 % nu och fram tills förlossningen. Det är många som inte klarar av att gå hemma så länge. MEN... av det du skriver tycker jag verkligen att du måste känna efter om 20 % verkligen är nog. Du kanske behöver vara heltidssjukskriven i några veckor bara för att hinna återhämta dig lite. Sedan kan du ju fortsätta jobba i lite mindre tempo. Eller så kanske du kan vara 50 % sjukskriven? Då får du ju jobba lite men samtidigt blir det inte övermäktigt. Det är inte riktigt okej att känna att man varken orkar med sitt barn eller något annat privat för den delen Heller. Om du kör på för hårt under en tid och inte lyssnar på din kropp kan det få allvarliga konsekvenser. Så var försiktig <3

Och så var det en tredje sak också. Foglossning. Om du inte redan har gjort det... ta kontakt med en sjukgymnast. Det brukar finnas speciella som är vanan vid gravida och de kan hjälpa till med både övningar och smärtlindring. Fram tills att du får tid där. Köp ett foglossningsband. Finnas massa olika modeller. Det kostar lite såklart men det är det värt. jag använder mitt nästan varje dag nu och det är så stor skillnad. Nu kan jag leva på som vanligt utan massa smärtor :)

2015-03-11 » 20:09:44
» Sars

lider med dig! Och håller med ovanstående talare, foglossningsbälte!
Kolla även upp så du inte fått som jag fick, åderbråck!

2015-03-11 » 21:24:49
» Lin

Kloka råd här ovanför så jag skickar helt enkelt bara en kram! :)

2015-03-12 » 06:25:07
» Lina

Kloka råd här ovan så jag skickar helt enkelt bara en kram! :)

2015-03-12 » 06:27:05

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback