Andningslarm

Många blir lite chockade över att vi har andingslarm. Många frågar varför? Andra blir nojiga och säger men de har ju inte vi! Tänkte förklara lite varför vi har andningslarm till zackarias.
 
När zackarias var nyfödd så sov han på mitt bröst men tillsist blir ju det ohållbarnt. Han sov sämre och jag sov sämre. Då börja vi ha en mjuklift i mellan mig och linus som han sov i, det gjorde det smidigt när nappen trilla ut och han behövde mat. Efter ett tag saknade jag att sova brevid linus, han har alltid varit min trygghet på natten och jag sover alltid nära honom. Vi valde då att flytta ner mjukliften i spjällsängen som var brevid sängen och så sov han tills han var 2 månader. Varje natt vaknade jag ofta och kolla till honom och hade svårt att somna om. October hade ett andningslarm som de inte använde till castor så vi köpte de för att pröva. Smidigare larm finns inte! Man lägger en platta under madressen som barnet sover på och sen går de en sladd till en liten dosa. Dosan blinkar när barnet andas och larmar inom 20 sek om barnet slutar andas. Den är också kopplad till en babymonitor så när zack sover ensam och vaknar snappar den upp ljud och vi hör att han är vaken. När jag vaknar på natten så tittar jag bara att lampan blinkar och kan somna om. Andingslarm går bara att ha om barnet sover själv.
 
 
Att skaffa andninglarm är upp till var och en och vissa hjälper de och vissa blir bara mer störda och oroliga va det. Mig har de hjälpt mycket och även linus tycker andninlarmet har varit bra. Plötslig spädbarnsdöd är sällsynt och man ska inte behöva gå och oroa sig över att man inte har ett andingslarm. Jag har det mer för min skull. Efter 6 mån sjunker risken för plötsligspädbarnsdöd med 80 % så nu är jag inte lika orolig längre. Vi kommer nog har kvar andingslarmet till han är 1 år.
 
Om man nu vill skaffa ett andingslarm kan jag rekomendera angelcare. Vårt larm har aldrig falsklarmat.
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback