julklappar

Idag tog hela familjen och begav sig ut på julklapps jakt! Nu är alla klara förut om alla zackarias kusiner. De här med julklappar till barn...Zack har många kusiner och vi tänkte att vi köper bara julkappar till de vi firar julafton tillsammans med alltså mina färäldrar och min bror. Men... så fick vi från alla hörnens hålll frågan om vad zackarias önskar sig i julklapp och då var karusellen igång igen. vi kunde ju inte precis säga, köp inget till zack så köper vi inget till era barn :) Linus och jag bestämde i alla fall att alla kusiner får kläder! De får mängder av leksaker så de behöver inte fler. När vi ändå är igång med ämnet presenter har jag och linus sagt att zackarias får paket på två dagar om året julafton och födelsedag och vill man ge något och vi inte ses så får man skicka paketet. Detta år är det ingen fara men kommande år. Vi vill inte att zack växer upp med att man kan få paket då och då och mämgder med paket. Zackarias kusinet får födelsedags presenter året runt! och nu tror de ofta att alla paket alltid är till dom och kan inte riktigt ta att de är någons annans födelsedag. Hoppas ni förstår vad jag menar. Vi kommer säga till alla att när zack fyller år så får man ge på honom på hans födelsedag annars kan man hoppa att köpa något så det inte blir att så fort vi träffar familj så dyker födelsedags presenter upp så där ett halv år efter han fyllt år ^^








Tror ni tänker smart och klokt där, min lillasyster fick presenter rätt ofta flera gånger om året och hon kunde vara rätt bitter när vi andra hade födelsedag och fick presenter sen. Barn behöver väl inte så mycket leksaker heller tänker jag, ofta har de väl för mycket så de får svårt att nöja sig och koncentrera sig på en och samma sak en lång stund..

Svar: Ja klokt skrivet! :)
Amanda Anshelm

2013-11-30 » 16:29:58

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback