Reflektion

När fick ni reda på att du var gravid?
- 13 oktober 2013

Var det planerat?

- Ja :)

Mådde du illa under graviditeten?

- Ja mellan v 6-8 och sen mellan v 10-14

Hade du mycket foglossning?

Ja börja känna av redan i v 11..

Hade du någon hormonrand?

- ja ända från mellan brösten ner i musen ^^
 
Fick du bristningar på magen?
3 st på magen men sen på höfter,lår och knäveck!

Vad trodde du att det skulle bli för kön?
- Tjej fram till ul då han vissa upp hela paketet ^^

Vad ville du att det skulle bli för kön?
- Haha hade gärna velat ha båda men en pojk var alldeles perfekt!

Hade du några speciella cravings?
- Piggelin och cola islass, risgrynsgröt! Julmust!
 
Vad gillade du för mat?
- Risgrynsgröt :)
 
Någon maträtt du avskydde?
- pyttepanna!

Hade du halsbränna?
- Ja

Behövde du kissa ofta?
- Hela tiden!

Hur mycket gick du upp i vikt?
- cirka 20 kg

Är du nöjd över din graviditet?
Både ja och nej....hade en hemsk gravididitet med extrem oro, foglossing, diabetes men fick ju zackarias.
 
Var du rädd för förlossningen?
Var kejsasnitt och ja var nervös och förväntasfull :)

Kejsasnittet
 
Vilken vecka var du i?
- 38+0
 
Gjorde ryggmärgsbedövningen ont?
- Nej inte alls blev chockad över hur enkelt det var.

Var det obehagligt?
Ja när bedövningen kicka in så fick jag tvångstankar om att röra benen vilket inte gick ^^
 
Kände du något?
Nä läkaren fråga, känner du det här? Va näää
 
Hur länge tog det?
Tog kanske 10 minuter innan han kom ut och sen en halvtimme för dom att sy ihop mig men då hade jag skrutten hos mig <3
 
Var din partner med?
ja låg på golvet och höll min hand ^^
 
Grät du?
- Nä ska skrattade nervöst :P

Hur länge tog det innan bedövningen släppte?
Den började släppa 1 timme efter.
.
Gjorde det ont då?
Ja morfin!

Hade du ont efteråt?
Ja första dygnet och när man skulle kliva ur sängen men tjurig som jag är och att inte kunnat röra mig sista tiden av graviditeten så kämpa jag mig fram :P
 
Är du nöjd över kejsasnittet?
Ja häftig annorlunda upplevelse :)

Bebisen


Vad blev det för kön?

- En pojke

Mådde bebisen bra när den kom ut?
- Ja perfekt!

Hur lång var han?
- 47 centimeter

Hur mycket vägde han?
- 2690 gram

Vad var huvudomfånget?
- 33 centimeter

Ville bebisen amma på en gång?
- Ja han börja snutta direkt!

Mådde bebisen bra under BB-tiden?
- Utmärkt!

Hade bebisen gulsot?
- Nej

Vad fick han för namn?
- Zackarias

Var ni överens om namnet?
- Haha mamma hade redan bestämt, pappa var emot men bara att vänja sig. Idag älskar han namnet Zackarias!
 





Så himla intressant att läsa! Och Zackarias är ett av de finaste namnen jag vet! Kram!

Svar: Visst är det ^^kram
Amanda Anshelm

2013-11-22 » 10:12:53

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback