klänning

Sydde en tuff klänning till en liten tjej i örebro :) Zack fick ny mössa också!










» Lin

Vilken fin klänning!! Duktig du är :)

2014-02-21 » 09:23:25

Fyfan vad najs! Jag är asorolig att folk ska överösa oss med rosa paljettprylar nu när vi vet att det att är en tjej i magen :-( klänningar är ju sköna plagg liksom, med dom är så jäkla flickiga ibland att man man nästan kräks. Nu är jag inget större fan av bilar, men gillar verkligen idén med klänningar med ostereotypiska färger och mönster :-)

Svar: Ja precis johanna! Klänningar är ju super men många är tussegull. Hahah såg att ni redan fått rosa och lila de hade de nog inte vågat köpa om de fanns chans på en pojk ^^ Men säg till era närmaste att de gärna får unvika de mest extrema lullgulligul. Vi sa till mina föräldrar vi har inga problem med några färger så lila och rosa går också bra och att jag gärna inte vill ha figurer som bilar,hello kitty eller andra steriotyp figurer. Blått går bra men allt behöver inte vara blått ;)
Amanda Anshelm

2014-02-21 » 14:25:36

Håller med dig till fullo Amanda! Hello kitty och bilar och prinsessor och glitter och allt stereotypt är oftast bara för mycket, och ofta inte ens snyggt. Ja alltså tycker det hade varit riktigt trevligt att klä en pojk i rosa, få omgivningen att vidga sina vyer och synsätt lite, men nu när vi ska få en tjej känner jag typ nästan "nej, nej, nej" om rosa. Ska absolut inte utesluta det som färg, men som du säger så vill man ha blandat! All färger är välkomna, dock inte Bara "tjejfärger". Nu när jag tänker på det så ska jag nog skriva ett inlägg om detta, informera de som läser om att jag inte vill bli överöst med massa könsstereotypa saker :p vill inte begränsa mitt barn liksom.

2014-02-22 » 00:10:31

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback