Socker

Zackarias börjar bli stor och 1 år närmar sig. Visst går man och tänker lite på hur man ska göra. Castor fyller ju om 1 månad så october och jag gick och prata. De ska ha vanlig tårta till alla vilket chocka mig lite så sa - ska casor äta av den? October - ja varför in inte? A- men socker? I alla fall fick de mig att tänka på olika syn på socker. Vet flera som ger glass redan nu när barnen är 8 månader. Vi har sagt hela tiden att vi ska vänta med socker så länge som det bara går för det känns onödigt att ge men är vi fåniga? Socker är ju inte faligt men jag ser det som lite onödigt. Jag tänker att varje förälder gör som de vill och ser ingen fara med att man ger vanlig tårta på ett 1 årskalas. Kan känna att vi är lite töntiga när vi inte ger zack sin egen 1 års tårta. Hur kommer ni andra göra? Hur ser ni på socker?
 
Vi har funderat lite fram och tillbaka... bara göra 1 vanlig tårta. Göra en utan socker som alla kan äta eller göra 2 olika...Blir ju mer en ett kalas också :/ Kommer ha ett barnkalas och ett för familjen.
 
Vi kommer nog göra en banankakstårta till zack utan socker och en annan tårta till oss andra. Men tänkte att de ska se liknade ut så inte zack får en tråkig vit och den andra är i 100 olika marsipan färger. 
 
lånad av google





» Sara

Jesper fick tårta på sin 1 års dag ( men hade nog smakat innan oxå) och Isabelle får tårta hon oxå på sitt kalas.
Vi ser inget problem i socker så länge det inte går till överdrift. Vi fikar och då fikar Jesper. Försöker äta nyttigt och bra annars och vi har alltid frukt som vi äter till mellis varje dag.

Men alla gör som de vill. Vill man inte ge socker än så är ju det bra!
Sen höjer jag nog mer på ögonbrynen åt de som ger barnen socker varje dag och när som helst! :-/

2014-02-15 » 12:14:55
» Amela

Alina fick tårta på sin ett års dag, syrran brukar sno hennes glass och alina brukar bjuda henne på både det ena och det andra :) ser inget fel i att inte ge socker! Kan man man vänta ned det så är det jätte bra :) alla gör det som passar dom inget fel i något av sakerna tycker jag så länge barnet äter en allsidig kost ;)

2014-02-15 » 14:17:56
» Carro

Varför inte göra en frukttårta med fruktpure, det är ju baranaturligt socker :)

2014-02-16 » 08:32:02

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback