Förskoleplats

I veckan är det dax att söka förskoleplats! Kan inte förstå att om 6 månader börjar min plutt på föskola! Kommer ha inskolning i augusti när zackarias är 14 månader. Tiden bara springer iväg! Har redan ångest över att lämna honom tänk om han gråter när jag går? Här om dagen så hade jag stängt glasdörren till vardagsrumet för att zack inte skulle åla ut. Pappa var på andra sidan och skulle gå till skolan. Zackarias stod och slog på dörren och såg ledsen ut för han ville komma till pappa. Linus kunde inte slita sig och sa till mig att ta honom för det var hjärtskärande. Kan bara tänka hur det är när man lämnar på förskolan :/
 
Herren har föresten matvägrat i 2 dagar och bara  vänt bort huvudet! Vi har blivit galna för inget är så jobbigt som när sitt barn inte vill äta. I går pröva vi att ge lite pockmat som var samma som vi åt  fast utan salt så han fick lite lax och kokta morötter. Han mumsa i sig massor! Okej typ 1/3 del kom i munnen men viljan fanns och när han åt själv fick vi tillåtelse att peta i lite extra :) Så kommer bli mycket pockmat här hemma. Ska försöka ge mellanmålen som plockmat och lunch, middag genom att mata. Hoppas det fungerar.






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback