syskon?

Kära vänner hur tänker ni om syskon? Ena sekunden vill jag gärna ha ett till andra sekunden så vill jag aldrig ha fler barn! ^^





Känner så igen mig.

Vissa dagar längtar jag som sjutton efter att vara gravid igen och få ett syskon till Alice, medan andra dagar känner jag att det räcker gott och väl med Alice. Hon är inte den lättaste bebisen just nu. :P Syskon till Alice blir om tidigast 2 år även om jag längtar redan nu. :)

Svar: Kanske blir samtidigt då ^^
Amanda Anshelm

2014-01-05 » 18:19:18

Ju längre tid det går desto mer tror jag på att det kommer ett litet syskon någon dag. Precis efter förlossningen kände jag ju att det inte fanns någon chans alls men som sagt håller jag nog på att ändra mig. Lillan är ju faktiskt bara 2 månader än så länge. Men vid nästa graviditet ska jag se till att ha lite bättre förutsättningar:-)

Svar: Kände precis som dig! Var länge inställd på att de bara skulle bli en men sen hämta sig kroppen och psyket :D
Amanda Anshelm

2014-01-05 » 19:42:34
» Lin

Jag hade skrivit en lång kommentar till dig här, men den försvann... :/
Kort o gott: OM vi vill ha ett barn till så får det gärna dröja tills Lukas är 3-4 år gammal. Och det tog ju 2 år och extra hormoner bara att blir gravid med honom, så vem vet om det ens funkar igen!
Dessutom ställer vestibuliten till det på sexfronten just nu... Hoppas det blir bättre...

Svar: Inte roligt med vestibuliten trodde du blivit bättre? kram!
Amanda Anshelm

2014-01-06 » 21:29:48

I vår familj blir det definitivt fler barn. Jag vill ha många, det har jag alltid velat. Men jag förstår ändå hur du känner för just för stunden får jag liknande tankar. Nu är ju Mio visserligen bara 2 veckor så det är nog därför tanken på fler barn just nu känns rätt avlägset.

Nu vet ju jag visserligen att jag vill ha fler barn så att inte skaffa fler alls kommer inte på fråga. Men där emot tänker jag supermycket redan på hur många barn jag vill ha och framför allt hur LÅNGT mellan barnen jag vill ha.

En del av mig vill ha alla barnen tätt för att det känns som att de får större glädje av varandra då när de växer upp och även senare i livet medan en del av mig känner att det hade varit så skönt att ha typ 2,5-3 år mellan barnen för att man då hinner njuta lite mer av allas bebistid och förmodligen slipper ha flera blöjbarn och har äldre barn som faktiskt kan prata och göra lite småsaker själv plus att man slipper ha täta graviditeter vilket för mig är en bonus då det inte direkt var himmelriket att vara gravid ;)

Skulle vi "bara" ha två barn hade jag nog inte tvekat att sprida ut de lite med närmare 3 år emellan men nu ska vi ju som sagt ha fler och trots att jag är ung (23 år) så hade jag gärna varit klar med barnafödandet innan jag är 35 (Mattias tycker vi kan vara klar när jag är 32) och då går det liksom inte att ha 3 år mellan alla barn om man vill ha många.

Just nu längtar jag dock inte efter fler (men Mio är ju som sagt bara två veckor än) men barn kommer inte på beställning heller så vi kommer nog ändå låta naturen ha sin gång på något vis (så fort det känns okej OM jag hade blivit gravid igen) och välkomna en liten till oavsett om det blir om 1 år eller 5 :)

Svar: Vilket långt och härligt svar! Kan se er framför mig som en stor lycklig familj!
Amanda Anshelm

2014-01-07 » 23:22:42
» Sara

Jag ville gärna ha tätt mellan barnen och det blev det ju. Det skiljer ju 1 år och 9 månader. Hade sagt att när Jesper blev 1 så skulle vi köra på och det blev på en gång...

Du har ju följt min blogg och läst hur jag tyckte det var att vara gravid samtidigt som Jesper var så liten.
Jag hade önskat att min kropp hade klarat av graviditeten bättre för då hade det varit roligare. Plus att jag tappade bort Jesper mitt i att vara gravid känns det som.
trodde det skulle bli mkt lättare än vad det var, så här i efterhand kanske man borde väntat....

Jag vill nog gärna ha en trea MEN först om 3-4 år. Min kropp måste bli starkare emellan och Isabelle ( och Jesper ) måste få sin tid med mig ordentligt.
Får se om jag fortfarande är sugen på fler då! :-)

Svar: Ett 3 de om några år låter bra :) vi är ju faktiskt inte så gammal!:)
Amanda Anshelm

2014-01-08 » 12:46:56

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback