Amma

Det här med Amningen har vi diskuterat om och om här hemma, jag tål ju inte hormoner utan att bli väldigt nedstämd och känslig. Men jag tyckte inte jag gav det en tillräckligt lång chans med zackarias. Har två vänner nu som fått barn och ammar och det ser såååå mysigt ut! Jag vill verkligen amma! Linus kan erkänna att han är livrädd och tycker de är "onödigt" att ta några risker. Men för mig är det sista barnet och jag vill verkligen testa och ge det en chans. Idag mår jag ganska bra och håller det i sig kommer jag ge det ett försök, skulle jag må uselt får jag väl sluta helt enkelt. Linus muttrar mest men förstår att de känns viktigt för mig, han är bara orolig för min hälsa vilket jag kan förstå. Håller tummarna för att jag mår bra när snitt tiden kommer och att jag kan ge det ett försök :) Sen bror de på så mycket annat också som ska få det att fungera :)
 
Föresten har jag fått ett preminärt snittdatum men jag håller det hemligt för att de ska bli lite spännande för almänheten ;)
 
 





Om du vill amma tycker jag verkligen att du ska ge det ett försök. Som du själv sa så skulle du inte må bra av det så kan du ju bara sluta. De första veckorna är dock rätt tuffa med amningen. Det kan göra rejäääält ont och man kan nästan känna lite ångestkänslor innan varje amning om man har väldigt ont. Fast det klart, det är ju skillnad på det och att känna sig deprimerad hela tiden. Och viktigast av allt... Det GÅR över efter ett par veckor och då upplevde jag det bara som supermysigt och så smidigt att alltid ha maten redo, uppvärmd i rätt temperatur och en mysig stund tillsammans med bebisen :)

2015-06-19 » 07:49:45

PS, Purelan bröstvårtskräm tycker jag var toppen att smörja på efter och emellan varje amning. Det lindrande lite. Sedan att ta en VARM dusch och bara stå och spola på brösten var också himla skönt och lindrande. Jag använde också amningsnapp en vecka ungefär i början när jag hade som mest ont. Det var rätt bökigt inför varje gång tycker jag men det var skönt att brösten fick som ett litet skydd så att inte bebisen slet rakt på bröstvårtan jämt. Sedan vet jag att jag hade sådana där uppsamlingskoppar på brösten ibland emellan amningarna. Det var rätt skönt att det inte blev ett direkt tryck på vårtan från bh eller tröja. Bara små tips som kanske underlättar för dig med :)

2015-06-19 » 07:55:16

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback