Mini mage!

I morgon går jag in i v 18+0! :) Tiden rinner förbi och på måndag har vi ultaljud igen :) Oroar mig lite över att jag inte känner så mycket rörelse, har kännt två puffar allt som allt. Har dock lyssnat på hjärtat hemma så vet ju att lillen lever, kanske liten bara är väldigt mycket lugnare än storebror. Moderkakan är ju i framvägg också :/ Längtar efter dagliga rörelser!! Magen är också mycket mindre nu än förra gången!
 
Nu har vågen börjat rulla i alla fall och jag vägde 65,7 i morse :) Känns skönt öven om jag får börja tänka mig för nu (inte tycka i mig choklad som jag gjort hela veckan). + 3,7 kg
 





Om du har hört hjärtat slå behöver du inte oroa dig bara för att rörelserna inte riktigt är där. Särskilt nu när du vet att du har moderkakan i framvägg. Jag var ju också väldigt nojig den här gången för jag kände ju ingenting typ, men på ultraljudet fick jag veta att moderkakan verkligen täckte HELA framsidan så bm visade mig de enda ställena där jag borde kunna känna något, och det var bara lite lite på sidorna om magen, så det gäller ju att bebisen ska sparka just där då, för annars känner man inte. Nu känner jag lite mer buffar överallt, för jag antar att bebisen börjar bli något större och mer kraftfull men det kommer för dig med snart :)

Angående magens storlek så är det där lite lustigt. Här var det tvärtom. Jag svällde upp direkt som en ballong om magen och våra familjer sa att de redan misstänkt att jag var gravid när vi berättade i v 12 för att de tyckte att jag såg lite rund ut om magen.

Min teori är att min mage blev stor snabbt p.g.a att jag var rätt mycket större den här gången redan från start. Alltså, det är först nu som jag känner att magen börjar bli lite hårdare. Innan har den varit helt slapp och fläskig bara. Blä. Du å andra sidan gick väl ner en hel del extra efter din förra graviditet så det kanske är tvärtom för dig då? :)

Kram

Svar: Du ger så långa underbara svar! <3 Tack för lite lugnade! Kände tror jag lite sparkar igår i alla fall så hoppas de börjar komma fler :) Ja jag tror de stämmer det där med magen, är ju mindre nu och gått upp mindre överhuvudtaget. Vagnen föresten är beställd från holland :)
Amanda Anshelm

2015-03-04 » 21:28:47

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback