Bitterfitta!

Känner att jag är lite av en bitterfitta...
 
Jag läser mycket bloggar och jag väljer ofta att läsa dom som känns äkta människor som man lär känna i både bra och dåliga studer. Jag hoppar de bloggar som skriver alldeles för positivt och de som skriver för negativ. Graviditeter tycker jag fortfarande är intressant så följer många gravidbloggar. I alla fall till sak...(sara nämde de i sin blogg i veckan) blondinbella är ju gravid och har följt hennes blogg sen hon blev gravid. Hoppas inneligt att hon går 14 dagar över tiden mohaha för hennes graviditet har låtit så perfekt allt är bara mysigt. Jag förstår att många har bra graviditeter men helt perfekta? Inte ens lite oro? Sen räknar så många fel på veckor! Även hon... han skrev att hon va i v 40 och nu var de dax men hon gick in i v 40 alltså 39+0. 40+0 är ju bf eller 39+6?  Idag är hon i alla fall beräknad. Sen har hon inte en enda bristing och gått upp de perfekta 10 kg...hoppas hon får lite löst skin på magen eller hängtuttar i alla fall. Jag jag kanske är lite bitter och lite avis...min graviditet gick liksom inte så där som jag hade föreställt mig eller på rosor. Men jag undrar verkligen om en helt perfekt graviditet finns?
 
Min graviditet var ju på ett sett perfekt.. den gjorde sin uppgift och jag fick en frisk fin zackarias men min egen kropp fick mycket styk. Hur blir nästa graviditet? Kommer min kropp ens orka? Hade vi levt på stenålder kanske varken jag eller zack hade levt?
 
En unge i säte,en mamma med diabetes, en unge som inte fick näring i magen, inget kejsasnitt... ja vem vet.. är glad att vi båda klara oss ganska bra i slutändan men bitterheten över min egen föreställning finns kvar.





» Sara

Nu är hon en dag över bf! Hejja oss! Haha

Svar: mohaha
Amanda Anshelm

2013-11-15 » 12:38:51

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback