2 barns mamma

Tiden räcker inte till känns det som,  allt tar så lång tid!  Dessutom har man både dåligt samvete för liten och zack...noah för att han bara får ligga och inte alls lika mycket närhet som när zack var liten, zack för man hela tiden säger  du  får vänta lite noah beht över mat/blöja/gunga. Som tur är så sover noah mycket och då är jag med zack, jag saknar honon ofta, den tid då han och jag umgicks ostört. Konstigt va? Saknar barnet jag umgås med hela dagen. Noah sover än så länge 23 tinmar om dygnet men ändå så är de mycket pYssel rynt om. 

Nästa vecka börjar zack förskolan igen efter 5 veckor semester. Jag tror de blir bra för honom att komma iväg lite och leka även om jag kommer ha lite små ångest i början då han varit hemma så länge. Men ska också bli skönt att få ägna lite tid åt noah och bara honom. 





» Lin

kan tro att man kommer känna sig kluven! Men det är bara att visa så mycket kärlek man kan, glöm dock inte bort dig själv och din egentid! Kram

Svar: tack!, får alltid dåligt samvete om jag tar egentid fast jag vet att jag "får,behöver"
Amanda Anshelm

2015-08-08 » 21:06:03

Åh det där föräldrarsamvetet... Kommer nog aldrig känna att man räcker till fullt ut. Överöser kärlek över båda barnen men undrar ändå på kvällen om det var nog. Känner att dygnet behöver fler timmar. Mest uppmärksamhet går till storebror just nu, tror han behöver det mest. Märks dock på lillasyster att hon inte är lika nära som Claes fick vara som bebis då hon tar igen med ännu mer närhet kvälls och nattetid. Nu efter två månader börjar rutinerna sätta sig och det är enklare att "fördela" uppmärksamheten, ännu bättre blir det nog om två veckor när vardagen drar igång igen. :) vimsig kommentar kanske men här har du ett stort lass igenkännande i alla fall. Kram


Svar: haha förstår precis: ) skönt att ni börjar få rutiner de längtar jag efter!! :)
Amanda Anshelm

2015-08-08 » 23:07:55

Skönt att höra att man inte är ensam med att tänka så. Lillan är inte ens 2 veckor än men redan börjar samvetet pocka på. Precis som du säger... Hon får bara ligga där i vagnen/vaggan/soffan medan storebror blir hjälpt och uppassad med allt han behöver. Känns ibland som att hon får vara "ensam" i flera timmar tills att hon gnyr efter mat. Usch. Men man försöker. Dock har ju storebror redan sina rutiner och behov och styr rätt mycket. Men jag ska bli bättre på att använda bärsjalen. Dånar lillasyster ligga nära. Det är ju det enda hon har behov av just nu i alla fall sundet skulle kännas så mycket bättre tror kånka på henne hela dagarna samtidigt som storebror får sitt. Kram

Svar: tänk att man ska ha dåligt samvete för allt men kanske det som gör oss till bra föräldrar ^^
Amanda Anshelm

2015-08-09 » 07:03:32

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback