Förklaring

Känner att jag är skyldig er en förklaring....allt började egentligen med att min läkare inte ville skriva ut min medicin utan att träffa mig och han hade inte läkartid på 2 veckor. Vilket gjorde att jag blev utan i två hela veckor! Efteråt så blev alla läkare på både förlossningen och psykiatrin irriterade. För jag fick ta helvete konsekvenser! Jag har sendan 14 års ålder ätit antipepp, jag har ocd eller såkallade tvångstankar och med medicinen fungerar jag helt normalt som vilken människa som helst men utan blir hela min vardag ett helvete med ångest. Min bror och mamma har egentligen samma problem och äter samma medicin så måste ligga i något arv. I alla fall så medicinatrul+ hormoner gjorde att jag gick rakt in i väggen och föll i ett svartare hål jag någonsin fallit i och vi fick åka både till akuten,förlossningen och psykakuten. Har aldrig varit så rädd för mig själv och hade sån krypande ångest att jag inte ville leva längre (super läskigt). Linus har varit hemma i 2 veckor för att ta hand om mig och vi har lappat ihop vardagen. Jag har varit svag utamattad och känt mig som i en bubbla, hjärtklappning och varit livrädd. Ångest över att vara världens sämta mamma har pågat mig. Har aldrig kännt ångest sen zack föddes och oj vilket dåligt samvete som gnager när man inte kan ta hand om sitt eget barn. Vi har försökt hålla vardagen för zackarias så vanlig som möjligt men då och då har han fått se sin mamma bryta ihop i tårar. Då kommer världens finaste hand och torkar tårarna och säger mamma ledsen? Vi har försökt förklara med hjälp av lite råd från kurator  att mamma har de jobbigt just nu och är lite ledsen ibland. 

I alla fall så har de 4 senaste dagarna varit okej och jag står i alla fall på benen, just nu så jobbar jag på balkongen och planterar och gör fint. Har beatällt pyssel och annat som jag kan pilla med. Så som jag mått på senaste är nog de värsta jag kännt i hela mitt liv och jag bara ber till gudarna att jag repar mig.

Läkarna är övertygade om att jag inte tål hormoner och att de finns ett samband mellan att föra graviditetn var jobbigt psykiskt, jag tål inte heller preventivmedel eller amning som gjorse att jag mådde dåligt psykiskt sist. Så vi har fått lägga upp en plan, en plan som jag inte hade tänkt mig alls men som jag ser vettig då jag verkar vara känslig för hormoner. 
1. Kurator under hela graviditeten samt 100% sjukskriven 
2. Bli snittad i v 37+0-38+0. 
3. Inte amma

Detta är något som läkarna rekomendera för att inte belasta mitt psyke eller kropp för mycket. 

Jag är lite i chock själv, ser mig som en väldigt stark person annars och under 2 år har jag inte kännt ångest alls. Men plötsligt så sa kroppen och psyket nej helt enkelt. Jag vet att jag kommer tillbaka till mig själv snart men de är en bit att klättra och viktigast är att stå ut. 

På återsende <3 







Verkligen jättetråkigt att höra att du haft det så kämpigt de senaste veckorna. Jag har själv aldrig haft varken depression eller ångest men det låter hemskt så jag vill skicka lite styrka där. Jag hoppas att du känner att du får den hjälpen nu som du behöver och jag är glad att ni fattat några beslut som ska hjälpa dig att må så bra som möjligt. Jag hoppas att du inte känner dig allt för besviken att det kanske inte blev som du tänkt dig med varken sjukskrivningen, förlossningen eller amningen men ibland blir det bara annorlunda och det är inget vi alltid kan styra över. Det blir nog till det bästa för just dig och både du och läkarna är överens.

Jag fick gå till en kurator när vi förlorade Lilly och även om jag bara gick några få gånger så tyckte jag att det var jätteskönt att bara få prata ut, gråta, ha någon som lyssnar och liksom finns där för mig utan att dra in massa egna personliga känslor och tankar som det ju lätt kan bli när man pratar med vänner och familj. Hoppas du trivs med kuratorn du träffar också :)

Och sist men inte minst. Du ska absolut inte känna att du måste blogga eller förklara dig. Du ska ta hand om DIG, magen, Zack och Linus. Ni behöver rå om varandra och se till att den kommande tiden blir så bra som möjligt för er alla. Bloggen kan vänta :)

Massa massa kramar.

2015-05-08 » 23:00:04
» Sara

kram! Och ta hand om dig. Hoppas verkligen du får känna dig som dig själv snart igen.

2015-05-09 » 09:31:58

Många styrkekramar till dig!

2015-05-09 » 21:13:04

Tråkigt att höra hur du haft det, hoppas du blir bra snart igen! Många styrkekramar! ♡

2015-05-10 » 10:13:48

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback